top of page
pexels-aleksandar-pasaric-1323712.jpg

Allmänna villkor

Genom att bli kund hos oss accepterar du våra allmänna villkor.

Att Bli Kund hos matklar.se

För att bli en del av vårt kundnätverk hos matklar.se krävs det att du väljer en leveransadress inom vårt leveransområde. Ditt köp görs genom beställning av våra produkter från matklar.se via https://qopla.com/restaurant/matklar-/q28qJx1Qmo/order.

Beställning och Leverans

Det åligger dig att säkerställa att leveransadressen är korrekt och aktuell vid leveranstillfället. Om du genomför en beställning på uppdrag av en juridisk eller annan individ, bär du det personliga ansvaret för rättfullt uppfyllande av alla åtaganden gentemot matklar.se, som specificeras i din beställning och i dessa allmänna villkor. Det innebär exempelvis att matklar.se direkt kan kräva betalning av den person som lagt ordern för någon annans räkning, utan föregående krav gentemot personen för vilken ordern lagts. Förändringar av din leveransadress måste meddelas av dig som kund för att säkerställa att matklar.se kan fullfölja sina skyldigheter. Konsekvenserna av inaktuella kunduppgifter, såsom felaktiga portkoder, fel telefonnummer, felaktig e-postadress eller felaktig leveransadress, ansvarar matklar.se inte för.

Kundens Ansvar att Kontrollera Innehåll Enligt Särskilda Behov eller Matallergier

Vi på matklar.se kan ej anpassa våra leveranser efter specifika kundbehov eller livsmedelsallergier. Vår mat kan innehålla nötter. Information om glutenfrihet, laktosfrihet och/eller vegansk mat finns på vår hemsida för respektive matlåda. Vi förlitar oss på leverantörernas egna märkningar av produkterna. Uppgiften att läsa innehållsförteckningarna åvilar dig som kund. För de med allergier eller överkänslighet rekommenderar vi extra försiktighet.

Information om Eventuella Prisförändringar och Förändringar av Tjänsteutbudet

matklar.se förbehåller sig rätten att genomföra förändringar av priser och/eller innehållet i våra matlådor. Vid sällsynta tillfällen kan Matlådor.se byta ut produkter i menyn mot lämpliga alternativ om råvaror är otillgängliga eller om en ursprungsingrediens behöver ersättas. matklar.se förbehåller sig även rätten att avsluta leveranser och abonnemang i händelse av obetald faktura eller andra liknande omständigheter.

Ändringar eller Avbokning av Leverans

En beställning som genomförs och betalas via vår onlinebutik är bindande och kan ej återbetalas. Om du har ett abonnemang hos matklar.se krävs framförhållning vid ändringar. Ändringar i din beställning måste meddelas senast fredagar kl. 23:59 innan leveransveckan via e-post till info@matklar.se. För att avbryta ditt abonnemang, vänligen kontakta oss på info@matklar.se.

Betalning via Kort

Som kund hos matklar.se har du möjligheten att betala med kort, Swish eller faktura. Du ansvarar för att ha ett giltigt kort med tillräckligt med medel för den beställda leveransen.

Betalning via Faktura

matklar.se erbjuder fakturabetalning genom Izettle. Fakturan utfärdas på beställningsdagen och har en förfallotid på 10-30 dagar. Fakturan levereras via e-post till din registrerade adress och inkluderar en fakturaavgift på 39 kr för administrativa kostnader. För nya företagskunder krävs betalning av första fakturan före första leveransen.

Vi förbehåller oss rätten att göra kreditkontroller vid fakturaköp och vid anmärkningar kan neka faktura och annullera ordern. Detta gäller även för nya företagskunder som inte har betalat sin första faktura innan leverans.

Leverans

För att se om vi levererar till ditt område, ange ditt postnummer på vår webbplats. Leveransen sker "till dörren" på den angivna adressen. Leverans görs på söndagar (Stockholm och närliggande områden). Vid oväntade händelser eller besvärliga väderförhållanden kan leveransen i undantagsfall ske efter den utsatta tiden. Lokala avvikelser kan förekomma. Du kommer att få ett SMS med en länk för att följa din order. Chauffören ringer på angivet telefonnummer när denne är på plats, så se till att vara tillgänglig vid leveranstillfället. Om du inte är hemma vid leveranstillfället placeras produkterna utanför dörren (om vi kan komma in i din port). Ansvaret för produkten övergår till dig som kund när leveransen har utförts vid leveransadressen. matklar.se ansvarar ej för stulna eller skadade leveranser.

Våra kylvaror levereras i en obruten kylkedja, vilket innebär att färskvarorna hålls kylda under transporten.

Leveranskostnaden för ditt postnummer anges på vår hemsida. Priset inkluderar en leveransförsök. Vid ytterligare leveransförsök på grund av otillgänglighet tillkommer en extra leveransavgift på 109 kr.

Misslyckad Leverans

Om leveransen uteblir på grund av transportörens oförmåga, sker omleverans nästa dag. Leveranstid väljs av transportören och du meddelas via SMS.

Om felaktig information (adress, portkod, telefonnummer, leveransinstruktioner) resulterar i oförmåga att utföra leverans till dörren, tillkommer extra fraktkostnad om du önskar omleverans (109 kr). matklar.se förbehåller sig rätten att avbryta eller ändra leverans på grund av bristande eller felaktig information vid registrering eller andra omständigheter utanför rimlig kontroll för matklar.se. I sådana undantagsfall meddelas du som kund så snart som möjligt.

Reklamationer

Nöjda kunder är vår prioritet på matklar.se. Eftersom Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) inte täcker varor som snabbt kan försämras eller åldras, inklusive livsmedel, ber vi missnöjda kunder att direkt kontakta oss på info@matklar.se. Vi strävar efter att snabbt etablera en personlig kontakt och på bästa sätt lösa eventuella problem som uppstått.

Vårt ansvar vid eventuell reklamation begränsas till varans värde. En reklamation måste inlämnas inom 5 dagar efter leveransen.

bottom of page